Fecha  de fundación y resumen histórico

La Real Cofradía Penitencial del Santísimo Cristo de la Unción y Nuestra Señora da Serenidad, tal es  su denominación oficial, se fundó  por iniciativa de la  Asociación de Antiguos Alumnos de la Escuelas de la Inmaculada de Santiago en el año 1953, procesionando por primera vez en las calles el Sábado Santo del año siguinte. Tras un vacío de varios años, en 1993, gracias al empeño de un grupo de antiguos alumnos y cofrades, recuperó su presencia en la Semana Santa Compostelana

Así, cada Sábado Santo, las calles del casco antiguo compostelano acogen la belleza de los pasos de la Virgen de la Serenidad, el Cristo de la Unción, El Cristo crucificado y la sección de Infantes de la Serenidad (niños menores de 14 años) con la llamada Cruz de los Infantes.

En Febrero de 2014 se nos concede el título de Real por la Casa de S.M. El Rey.

FIN de la COFRADÍA

La promoción del culto público, en nombre de la Iglesia, los misterios de la Paisón, Muerte y Resurrección del Señor, ao Santísimo Sacramento de la Eucaristía e á Santísima Virxe María e aos Santos.

CARITATIVOS E SOCIALES

  1. Crear entre  sus miembros vínculos fraternos, alentandoles a una mutua y generosa ayuda a sus necesidades espirituales y materiales
  2. Los cofrades deberán cultivar el amor al prójimo, procurando formar la verdadera hermandad, así como realizar obras de caridad cristiana, especialmente con los enfermos y  necesitados, tanto a nivel temporal como espiritual, colaborando con la  Parroquia, Cáritas y otras instituciones similares, y a la vez realizar cuantas actividades sean convenientes en favor de los  necesitados.
  3. Así mismo, la Hermandad y Cofradía estimulará la visita a enfermos y mayores, tanto en centros asistencilales como en sus domicilios, y dirigirá especial atención a la infancia marginada y jovenes con problemas sociales ( toxicomanía, paro, etc.). Para eso  alentará a sus hermanos para formar parte de colectivos de voluntariado social.

CULTURALES

Exposición pública de imagineria religiosa.

La Cofradía podrá ademas fomentar a organizar toda clase de actos culturales, deportivos y recreativos que contribuyan a la formación intelectual y física de sus hermanos,  a la vez que sirvan para manter entre ellos una relación continuada, no solo en  actos litúrgicos si no también en la vida cotidiana.

HERMANAMIENTOS

Esta Cofradía está hermanada con las  confrarías:

  • PONTIFICIA, REAL E ILUSTRE COFRADIA DE NTRA. SEÑORA.DE LAS  ANGUSTIAS DE FERROL.
  • COFRADÍA DE LA SANTA CENA DE BAEZA ( JAEN).
  • ILUSTRE, HUMILDE Y FERVOROSA HERMANDAD Y COFRADIA  DE NAZARENOS DE LA  FLAGELACIÓN DE NTRO PADRE JESÚS DE LA BONDAD Y MARÍA STMA. DEL CONSUELO (CIUDAD REAL). 

IMAXINERÍA

Pensouse que a titular sería unha Virxe, que representaría a María, pero non en actitude de contido ou desbordado dor, como era habitual, senón de nai que entende e acepta o sacrificio do seu Fillo, e que serena, sabe que ese sacrificio marcaría o comezo dunha nova xeración na historia da humanidade.

Foi ese modelo representativo o que se lle encargo ao escultor, artista e antigo alumno das escolas D. Castor Lata. E, o artista reproduciu exactamente o que se lle pediu. Tallou a dulcísima figura da que de inmediato foi bautizada como Virxe da Serenidade  e que en 1.954 saía ás rúas de Santiago por primeira vez.

 

No ano 1.957 estreábase un novo paso, tamén do xenial autor D. Castor Lata: O Cristo da Unción. A idea inicial dun Cristo yaciente rodeado de anxos cambiouse, por consello do Cardeal Quiroga, pola que logo foi a definitiva , o momento do enterro co corpo exánime de Jesús, acollido entre os Santos Homes, mentres un anxo, recordo do proxecto inicial, dáballes acubillo amorosamente.

Nese mesmo ano creouse unha sección chamada dos “Infantes” que despois se convertería, ata a actualidade nunha das principais sinais de identidade da irmandade, 22 nenos portadores dunha gran cruz, única ata hoxe en Galicia e tamén en España. Tamén se creou outra sección chamada de “As damas da Serenidade”, nun momento no que ás mulleres non lles estaba permitido integrar as confrarías como penitentes con hábito.

No ano 2.006 constitúese a sección xuvenil, formada por un grupo de 31 mozos, creada cunha aspiración de integrar a todos os mozos e darlles continuidade dentro da Irmandade, e xa ese mesmo ano sacan á rúa unha imaxe de Cristo crucificado, que se atopa exposto na capela da Escola.

OUTROS DATOS DE INTERESE

Procesiona o Sábado Santo.

Procesiona con manto de cruz de guía, música de banda de tambores (Banda de Santiago) e banda da Brilat.

Os seus nazarenos visten hábito de sarga branca, caperuza negra e puños e faixa  celeste.

O Santo Cristo da Unción sae á rúa desde 2003 sobre un trono do prateiro Ramón Orovio traído de Ciudad Real.